Återhämtning.

Jag behöver en dag av återhämtning. Har gått med tunga tunga steg de senaste dagarna och idag när jag äntligen är ledig så var det som en negativ jävla megaladdning som bara släppte.
Påbörjade tortyrmånaderna hos tandläkaren igår. Jag har grym tandläkarskräck och det är inte enbart pga det ekonomiska förfall jag nu genomgår. 7500 går slutnotan på och jag skrattar inte.
Ska göra rotfyllning, reparera tre spruckna lagningar, laga ett hål och tandhygenistaX2.
Jag bör gå till tandläkaren en gång om året, särskilt med tanke på min tandläkarskräck och att jag äter mediciner som gör att man blir muntorr vilket ökar kariesrisken, men det har jag såklart inte gjort...Så nu får jag skylla mig själv.



Sötunge som skrivit i gästboken hos tandläkaren!
Ungen kunde ju inte ha mer rätt liksom. Det är väl själva fan att jag aldrig kommer ikapp med min ekonomi. Precis när det är på väg att stabiliseras så händer det något som fuckar up.
Hate it. Detta har tagit min energi nu i några dagar så hoppas kunna släppa dessa tankar i helgen då jag får besök av två härliga vänner från annan ort som jag inte träffat på länge!



Skulle egentligen vara på Rocksistahs examensmingel idag men hela kroppen skriker NEEEEEJ och jag vet att jag gör alla en tjänst genom att stanna hemma. Har sjukt ont i tanden som de började borra upp igår dessutom, det dunkar dunkar dunkar och så ordinare huvudvärken på det plus den här jävla underliggande ångesten.
Får ändå ångest för att jag inte är där. Vill ju visa att jag tycker hon är duktig och att jag tycker om henne! Oh well har bokat biljetter till BLACK SWAN nu i alla fall som vi ska se på Måndag.
Ser mycket fram emot den även om den nog kommer att vara jobbig att se för mig. Jag om någon vet hur det är att ha prestationsångest och mörka tankar.
Har längtat sjukt mycket och länge efter Winona Ryder dessutom så blir spännande att hon har en roll!



Hade även sista föreläsningen igår. Muy intresso och rolig lärare. Det är många universitetslärare som är roliga alltså. Orginal! Funderar på att skriva en bok som utspelar sig i universitets-miljö.
Så nu har jag en hemtenta att sätta tänderna i. Ingen aning om hur jag ska lägga upp det hela men det tar jag tag i efter helgen tänker jag! Har aldrig skrivit hemtenta, bara gjort salskrivningar innan och själva uppgiften känns väldigt svävande men men det ska bli bra.

Ska nu intaga en Xanor som jag sparat till ett tillfälle som detta (KRIS DRAMA ÅNGEST) och ta ett bad. Försöka få lite styrka från någonstans.
HEJHEJ!

Kommentarer
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Tack för dina fina kommentarer. Jag gör gärna beställningsverk - det tycker jag är roliga utmaningar, turkost, lila & uggla låter som en oslagbar kombo. vad hade du i så fall tänkt dig för storlek - och prisklass. Mina tavlor ligger någonstans mellan 400-4000 beroende på material, storlek och arbete. Vill du prata i ett mer privat forum så maila gärna så fortsätter vi diskussionen där=) [email protected]



Använder inte bilddagboken - men har en grupp på fejjan som du gärna får joina!



https://www.facebook.com/home.php?sk=group_204118755247

2011-06-03 @ 10:45:03
URL: http://artbytina.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

...och ja, Spread Your Wings finns i min ägo - men är inte till salu förrän efter den 1 augusti - den ska nämligen vara med på en utställning - har använt just den tavlan som affischbild så det vore ju lite konstigt om den sen inte fanns med på utställningen, men jag kan såklart reservera den så ingen annan kan köpa den under utställningstiden. Har inte satt något pris på den än. Ska räkna lite på det. Återkommer om du skulle vara intresserad=)

2011-06-03 @ 20:11:18
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Kika gärna in mina tradera auktioner via bloggen;)

2011-06-08 @ 10:11:21
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Hur gick det med tänderna - värken borta?

2011-06-17 @ 10:09:45
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-19 @ 22:49:54
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: saris leopardis

Cindy gjorde svindyra tandläkarbesök och fick- efter att man kommit upp i en viss summa- resten betalt av landstinget eller FK eller vad det var.. kolla upp det..

2011-07-25 @ 20:54:25
URL: http://leopardhonan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0