Solen säger hello get happy!

Sitter och sippar på lite gurk-vatten efter ett stekt ägg och en youghurt.
I dag ska jag iväg och träna. Har precis kommit igång efter år av uppehåll.
Känns skönt och snällt, vårdande mot kroppen.
Jag måste lära mig att vara snällare mot mig sjlälv, ta hand om mig själv.

I går vare en enda plåga. Tur att man har gulliga arbetskamrater, annars skulle jag bryta ihop. En gång i tiden, när jag precis börjat, kändes det spännande och som att
det fanna mycket möjligheter på företaget. I dag vet jag hur allting fungerar, hur snacket
går, vilken polare-politik som körs och hur äckligt glättigt allting är.
Fem timmar kändes som 20.

I kväll ska jag jobba 6 timmar. Känner dock att jag har mer energi idag. Kanske är det vädret jag vet inte. Trots att jag har jätteont i ryggen har jag goda förhoppningar om dagen.
Ska gå av några stationer ifrån gymmet, promenera i den nya friska vårluften som kommit till stan, träna, promenera tillbaka till samma station jag går av vid, åka hem, ta en härlig dusch och laga någon god mat. Kolla på en film, varva ner, läsa lite mer ur den intressanta boken jag berättade om igår, vila och sedan bege mig till jobbet.

Jag har en tung vecka men jag tar en dag i taget och strukturerar upp den för att inte hamna i någon deppig svacka.





Kommentarer
Postat av: Carita

Skönt att du kommit igång med träningen :) Smart att gå av nån station före :) Hoppas det håller i sig!

2011-04-05 @ 13:15:43
URL: http://blacklion.blogg.se/
Postat av: Desperat Studerande Kvinna

Ja det känns riktigt skönt att äntligen vara igång igen. Ska se till att det håller i sig! Nu jävlar!

2011-04-07 @ 10:14:15
URL: http://desperatstuderandekvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0