Populärkultur?

Har fått i uppdrag att läsa en Harlequin-bok och en Danielle Steel eller Nora Roberts.
Tänkte först på Harlequins sjukhus-serie, även kallad den vita serien, men valde istället en bok från serien "intrigue"-romantisk spänning. Sitter och skrattar högt när jag läser. Detta är verkligen humor för mig. Bara det att man på första sidan får ett persongalleri är ju helt fantastiskt! Så att man kan hänga med i den komplicerade historien eller vad???




Eskapism när den är som bäst.
Danielle Steel valde jag av nostalgiska själ då jag verkligen plöjde igenom hennes böcker med stor spänning när jag var runt 10-11 år. Att behöva verklighetsflykt redan då kan verka tragiskt och faktum var att jag kände mig väldigt ensam i min "familj". Jag hade liksom ingen trygghet så jag älskade att fly in i andra världar. Efter Steel blev det Agatha Christie.
Har länge tänkt att jag ska läsa igenom dessa nu i "vuxen" ålder!


Kommentarer
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Jo jag var rätt överlycklig när jag såg slutsumman när jag hade handlat klart. :) Nej, jag är rätt värdelös på bloggdesign, så jag köpte min när hon som gör dem hade rea.

2011-04-19 @ 10:31:55
URL: http://www.lilith.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0