Numera studentska!

Jag har efter fyra år av monotona rörelser, robotliknande, utmattande slit tagit följande bestlut:

Jag ska börja studera igen!

Min hjärna har nämligen börjat förtvina under dessa år, sakta men säkert. Det har varit som en slags galenskap som sakta men säkert smyger sig på och tar över kroppen.
Förmodligen var det psykosomatiskt också när min rygg sa ifrån.

Nu jävlar lugnar du ner dig!

Skrek den och gav mig ryggskott två gånger på tre månader. Efter detta har den inte blivit sig själv igen trots sjukgymnaster, röntgen, övningar och så. Om sanningen ska fram är det mest det stillasittande monotoma arbetet som resulterat i detta men nu skiter vi i det och blickar framåt!

Kan självklart inte bara sluta jobba helt plötsligt då jag trots allt behöver få in till brödfödan men har i alla fall gått ner till 50 % och hoppas att jag att den här vägen kommer leda in mig på en annan stig...

I dag registrerade jag mig på kursen Litteratur och Populärkultur i Humanistvillan. En trevlig kvinna som hade ett slags litterärt lugn över sig berättade för mig att schemat och kurslitteraturen finns att hitta på nätet. Okej. Tack. Och så var det klart.

Trots det förskräckligt grådaskiga vädret och att envisa framtinade gruskorn letade sig in genom mina trasiga Converse log hela världen mot mig när jag kom ut ur byggnaden. Jag betraktade alla studenter som kom emot mig som ett lämmeltåg från t-baneuppgången.

I mina Ray Bans studsade jag hem, öppnade en av kursböckerna och befinner mig nu i Fredrika Bremers värld. Väldigt intressant. Läser om "romantisk vänskap". Tror jag ska stanna kvar här hela dagen. I kväll ska jag nämligen jobba och det ser jag inte fram emot efter en veckas ledighet som jag ägnat åt skrivande och skapande i det stora hela. (Jag går förutom denna kurs, som börjar nästa vecka, en folkhögskolekurs som pågår terminen ut.)


Kommentarer
Postat av: Linna

vad bra du är som tar tag i sånt där! jag vill med plugga upp lite men det blir mer för att få lite kött benen och marknadsöring, företagsekomomi och sånt- är lite stressad med att jag inte har den kunskapen!

ska bli kul att kika in här - jag ska som sagt med öppna en annan blogg hoppas jag så du får läsa min gmala så länge haha ;) PUSS

2011-04-05 @ 11:07:38
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Elli

Du är duktig som styr upp saker o ting. :)

Och hello, camo-Ray Bans? Vart hittar man såna?

Blev lite minikär i dom nu. xD

2011-04-06 @ 21:55:10
Postat av: Desperat Studerande Kvinna

Linna: Tackar. Jag får mina ryck ibland!

Men du sådana kurser är ju perfekta att läsa typ en i taget. Do it! Kolla på www.studera.nu Superbra sida. KRAM!



Elli: Tack :D De kan man hitta i Thailand bland annat, hihi. Säkert på E-bay och hos dyra optiker också.

2011-04-07 @ 10:16:12
URL: http://desperatstuderandekvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0