Kurt Cobain 20 Februari 1967 - 5 April 1994.



Det känns overkligt att det är hela 17 år sedan min hjälte Kurt Cobain försvann. Tog sitt liv.
Han förändrade verkligen mitt liv med sina texter. Nirvana var verkligen min första stora musikupplevelse och klart avgörande för mitt framtida musikintresse.
Kurt Cobain är för mig den absolut störste poeten för mig, alltid.

Jag lyssnar Nirvana hela dagen och tänker på den dagen då jag fick veta att han hittats död.
Jag minns hur jag läste brottsutredningar, privatdetektivers utlåtanden, såg bilder på hans fötter genom fönstret, hur Courtney gråtande talade ut till fansen. Hur alla satt i gräset och grät, höll om varandra skakandes.
Jag minns hur jag själv grät. Hur otroligt starkt jag reagerade. Faktiskt så starkt som jag hittills i mitt liv reagerat på någonting.
Bara det var ett uppvaknande.
Tack Kurt Cobain för allt du gav mig och som du fortsätter att ge mig, för alltid.



I love you
I love you           

X

All in all is all we are

Kommentarer
Postat av: Linna

shit jag bara ryser när jag läser detta. jag ska lyssna lite på Nirvana nu :)

2011-04-06 @ 08:39:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Desperat Studerande Kvinna

<3

2011-04-07 @ 10:16:33
URL: http://desperatstuderandekvinna.blogg.se/
Postat av: oroshjärta

RIP FINASTE KURT.

2011-06-27 @ 11:35:54
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0