Hipster-night!


I fredags var det alltså 80-tals klubb på Bonden. Breakfast Club.
Lokalen belamades av hipsters, de flesta födda på 90-talet, dansandes ryckig dans med sina fula upprullade chinos och tygväskor.
Jag satt mest och skrattade hela kvällen.

Dj-setet chockerade mig något. För att preppa så mycket angående musiken och DJ:s så blev jag fundersam. Förvånansvärt dålig inhyrd DJ för kvällen(förutom den ordinarie), som lika gärna kunde ha satt på ett blandband. Han verkade mest vilja dricka drinkar, klappa händerna och slängkyssas med folk.

Riktigt underhållande var det i alla fall.
Nej de skulle behöva en mer uppstyrd DJ för att få en lyckad klubb. Kanske någon som mig. Såklart. Jag anser inte att man är DJ om man bara står och byter låter, inte har någon som helst koll på sina mixar, låtarna går på fade out och det blir tysta mellanrum mellan... Då vänder man plattor! Ett uttryck som jag till och med använder ibland för att jag inte vill att folk ska förvänta sig att jag är värsta världsvana DJ:n. Efter denna kväll känner jag mig dock världsvan!

Klubbarrangören och jag har haft kontakt via mail om att jag ska komma och gästspela där men varje gång han föreslagit någon kväll har det krockat med mitt mupp-jobb. Hade tänkt gå fram och snacka lite denna kväll och presentera mig men det blev aldrig läge. Kanske lika bra det.

Kommentarer
Postat av: Onkel Fester

Haha, det ser ju ut som en semesterbild på den lokala tavernan på Gotland a la 1994, och inte 80-tal som ju var temat.

2011-05-02 @ 01:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0