Excuse moi!

Åh det var helt underbart igår i skolan. Det är med sorg i hjärtat jag tänker på att det tar slut i Juni. Mina klasskamrater är så härliga och ger så intressant feedback och peppar mig att fortsätta med mina projekt! Döm av min förvåning när den text (förutom den jag närläste) jag igår hade mest att säga om den texten jag skrev om igår. Jag gav henne konstruktiv kritik och lite förslag på hur hon kan få berättelsen framåt på ett mer levande sätt. Så nu har jag inte dålig samvete längre.

Kunde tyvärr inte följa med dem och dricka öl igår eftersom jag är pank. Jag förpassade mig hemåt igen då hungern höll på att äta upp mig och gjorde mig en pasta med champinjoner, lök och ostsås. Jag har någon konstig pastacraving sedan en vecka tillbaka, annars äter jag sällan pasta. Det är inte det att jag är som alla burdbrudar och har en skräck för kolhydrater, det har bara blivit så...Så nu är det som att min kropp skriker efter kolhydrater. Och skriker kroppen efter något så är man i behov av det enligt mig.

Måste dessvärre förbereda mig inför dagen i skolan med en Treo Comp. Stillasittandet 9-16 igår har satt sina spår...Försökte sitta och slappna av i axlar och inte ha någon konstig sittställning och det gick ganska bra när vi satt där. Började inte göra ont förren sista timmen :D!



I dag ska vi träffa författaren Kerstin Norborg. Det ska bli spännande att höra hur hon jobbar. Ska prata med henne hela förmiddagen sedan ägnar vi eftermiddagen åt att prata om varandras texter. Yeah!



Saxat från hammarbykyrkan.nu:

" För oss som vuxit upp i en tät kristen miljö är det alltid intressant att läsa andras berättelser om hur det var. Kerstin Norborgs "Min faders hus" är en sådan berättelse. Det handlar om prästen Arvid och hans familj. Arvid har författarinnans farfar som förlaga - en präst som verkar i en strängt schartauansk västkustmiljö. Arvid tillhör en prästsläkt, hans far och flertalet av hans bröder var och är också präster.
"Min faders hus" är Kerstin Norborgs romandebut, tidigare har hon publicerat ett par diktsamlingar. Hennes diktarbakgrund märks i det sparsmakade och koncentrerade språket. I en intervju som man kan läsa på Nätet berättar hon om sina starka upplevelser av Göran Tunströms romaner, särskilt "Juloratoriet". Och vissa likheter kan man säkert se mellan hennes Arvid och Göran Tunströms värmländska romanfigurer. "

Kommentarer
Postat av: oroshjärta

Fina stjärntaggs!!!

2011-04-20 @ 08:18:20
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0