Carolina Gynning.



Härliga Carolina. Jag älskar människor som kan ha både yta och djup. Det ena behöver inte utesluta det andra. Ups and downs. Highs and lows. Prestationsångest och succé. Jag känner igen mig mycket i henne faktiskt.
Denna tavlan har hon gjort och är på min önskelista.

Jag har aldrig kunnat måla, sa jag för några dagar sedan till en kompis.
Har du försökt då? frågade hon.
Det har jag ju faktiskt inte. Jag har ingen aning om hur man gör. Så när jag har råd ska jag faktiskt införskaffa mig oljefärg och måla någon slags tavla. Det kan bli bra, det kan bli dåligt. Ska i vilket fall bli kul att testa.

Vad jag menade var nog snarare att jag inte kan teckna...Och teckna och måla behöver ju inte gå hand i hand direkt. Min farmor var konstnär och nu är det nog dags för mig att utforska om jag har något av hennes talang i mig.
I´ll be back med uppföljning!

Kommentarer
Postat av: jenny ö

Just do it! paint _=)

2011-04-17 @ 20:54:53
URL: http://blandbyggnader.blogg.se/
Postat av: zäta

Precis så är det med Gynning. Högt och lågt, yta och djup. Jag är kär i henne! :)



Och jag tycker du gör helt rätt som ska prova att måla, du får gärna ha en utställning i min butik när du har målat ett par stycken!



puss

2011-04-19 @ 11:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0