Älska deadlines

Jag älskar verkligen deadlines. De får mig att prestera det där lilla extra och pushar mig att bli klar. Väntar ofta till sista sekunden och känner adrenalinet pumpa, blir alltid lika överraskad av mig själv att jag i den situationen kan prestera, få ur mig något.
Nu pratar jag främst om texter då jag igår lämnade in till Folkhögskolan redan på morgonen av deadlinedagen. Kunde inte göra som jag brukar för jag hade jobb på kvällen. Jag kände mig sjukt nöjd med texten när jag skickade in den! Får se om det är samma känsla om en vecka då den ska dissikeras och kommenteras. Befriande var det i alla fall sedan satt jag timme för timme på jobbet och tittade om mina kurskamrater lämnat in.
De flesta lämnade in en halvtimme innan midnatt.
Det ger ett hum om vilken enorm prestationsångest som vilar över kursdeltagarna. Alla vill att allt ska vara perfekt på en gång och det är verkligen jobbigt att lämna ifrån sig något som man inte känner sig 100 % nöjd med. Det är svårt att tillåta sig själv att inte vara...klar...nöjd...och att låta andra människor ta det av det...
Men när blir en text klar?
Frågan är om den någonsin blir det plus att den alltid går att skriva om på olika sätt genom att ändra perspektiv, tempus osv. Det är så jävla häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0